Nangga Jer....

Khamis, 28 April 2011

GuLa

Kurangkan manis dalam minuman, tambahkan manis dalam senyuman.....huhuhu...rajin saya hupdate blog pagi2 nie kan...GuLa....tajuk yg menarikkan....gula nie mmg sedapkan klau best lagi malasyia nie kaya dengan makanan, kuih muih yg sedap dan manis. Tapi ada keburukkan juga bila gula berlebihan nnti datang segala penyakit...family saya ngan family mertua kedua2nya ada history diabetes. Family saya mak saya dah ada diabetes...boleh tahan juga tinggi gula....sekarang nie dia cuba makan DCL alhamdulilah ada kurangnya...dan makan pun jaga jgk...x apa mak slow2 ya....family mertua saya pulak ayah mertua ada diabetes..mmg dh lama pun...mata pun dh operate...still x nmpk jgk coz diabetes lebih ke mata....mata yg dah operate mmg x nmpk langsung sekarang harapkan mata sebelah itupun x brp jelas....alhamdulilah ayah saya sihat setakat nie lom ada lg penyakit 3 serangkai tu....mak mertua saya pun alhamdulilah sihat jugak setakat nie...mudah-mudahan kedua ibubapa saya dan mertua sentiasa sihat hendaknya Amin......

2 ulasan:

  1. yup betol eh...mencegah lebih baik dari mengubati...peace

    BalasPadam
  2. yup...kinek tok penyakit x kira faktor usia dah....

    BalasPadam